אתר רספונסיבי, בפשטות, הוא אתר שיודע להתאים את עצמו לכל גדלי המסכים. בין אם אתם תצפו בו במקרן של 100", במסך מחשב של 29", בטאבלט 12" או בטלפון 5" - האתר יוצג בצורה מושלמת עם כל המידע החשוב מסודר על המסך. המשמעות העיקרית של בניית אתר רספונסיבי הוא לאפשר לגולשים שנכנסים לאתר מהמובייל לצפות בו בצורה נוחה, בלי הצורך לגלול ימינה ושמאלה ולשחק עם ה-Zoom. דבר נוסף שאפשר לעשות הוא להגדיר כפתור חיוג מהיר או כפתור ניווט מהיר עם Waze כאשר האתר מוצג למובייל.
יתרון נוסף וחשוב של בנייה רספונסיבית (מלבד הרווח בכמות הגולשים והתנועה לאתר) הוא קבלת עדיפות משמעותית בקידום בגוגל. גוגל הכריזו בשנת 2014 שייתנו עדיפות במיקום התוצאות לאתרים רספונסיביים המאפשרים לגולשים לצפות בתוכן האתר בצורה נוחה מכל מכשיר.
בניית אתר בטכנולוגיה רספונסיבית הוא תהליך מורכב יותר מהקמת אתר רגיל ודורש שינוי טכנולוגי של ממשקי הניהול וצורות העבודה הישנות. ניתן לומר שבנייה בטכנולוגיה הזו שקולה לבניית שלושה אתרים נפרדים – אתר למחשב, אתר לסמארטפון ואתר לטאבלט.
החל משנת 2014, אנו מקימים אתרים בטכנולוגיה רספונסיבית (RWD). בעידן בו כ 40% מהתנועה לאתרי אינטרנט מגיעה מסמארטפונים ועוד כ 15% מטאבלטים (ועולה עם הזמן) זה לא משהו שאפשר לוותר עליו.
איך תבדקו אם האתר שלכם רספונסיבי?
שיטה מעולה לבדוק אם האתר שלכם רספונסיבי: פתחו את האתר בדפדפן במחשב, לאחר מכן הקטינו את חלון הדפדפן לאט בעזרת גרירה עם העכבר. אם התוכן משתנה וקטן באופן יחסי לגודל החלון - ברכותיי, האתר רספונסיבי. לעומת זאת, אם כשאתם מקטינים את החלון אתם רואים פס גלילה ימינה ושמאלה והתוכל נשאר באותו מבנה - האתר לא רספונסיבי וגולשים שיגיעו אליו מהמובייל לא יראו את התכנים בצורה נוחה.
אגב, אנחנו משדרגים אתרים קיימים לרספונסיביים תוך שמירה על הקידום הקיים. מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים.
השאר תגובה