היום היתרון השיווקי של האינטרנט על פני מדיות אחרות ברור וידוע. לעומת המדיות האחרות, פעולות השיווק שנערכות באינטרנט הם מדויקות ומדידות ומאפשר לבעלי עסקים לכמת את התוצאות ולבחון את המהלכים הטובים ביותר עבורם.
בעזרת כלים פשוטים ובעלויות נמוכות יחסית (דוגמאת הפעלה של צוות המשרד) ניתן לחשוף את החברה, מוצריה ושרותיה לאלפי גולשים ברשת מדי יום. אתר הבנוי כהלכה ומנוהל היטב ייצר פניות רבות, ובעזרתו ניתן ללמוד את העדפת הצרכנים ולהתאים פתרונות לצרכיהם.
אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי אדיר ומלא פוטנציאל, אבל מאיפה מתחילים?
בניית אתר ללא תוכנית מסודרת ומבלי להכיר את האינטרנט על בוריו עלולה להסתבר כבזבוז משאבים. תוצאה של תהליך לקוי כזה עלולה ליצור פיל לבן באינטרנט - אתר יקר שנבנה בתקציבים גדולים אך לא מניב פירות - או מהלכי שיווק שלא נושאים פירות ולמידה.
יועץ האינטרנט של בטאגרופ ילווה את תהליך הקמת האתר משלב הרעיון ועד תפעול האתר ויצירת פניות רלוונטיות, תוך בניה נכונה של שלבי העבודה וההתקדמות.
אפיון מטרות וניצול משאבים,
דע מאין באת ולאן אתה הולך
בין אם אתם רוצים להקים אתר לעסק קיים או למיזם חדש, לשדרג אתר אינטרנט קיים, לפתח מערכת אוןליין שתהיה הדבר הבא, או להניע את השיווק שלכם קדימה - אתם צריכים תוכנית עבודה.
האינטרנט הוא מרחב אדיר ועולם ומלואו אשר מתחדש על בסיס כמעט שנתי. לפני 4 שנים לא היה מושג כזה אתרים רספונסיביים וב21.04.2015 גוגל הכריזה שאתם שאינם רספונסיבים ומותאים לניידים לא יופיעו בתוצאות החיפוש שלה - שינוי דרמטי שדורש גם תכנון פיננסי מתאים עבור הפרויקט ועבור השינויים שמגיעים - בכדי להשאר בעניינים.
אפיון אתר אינטרנט / אפיון של מערכת מתחיל במיפוי המטרות והיעדים, בעולם בו למרביתנו יש תקציב מוגבל ואינסוף יכולת פעולה אנו חייבים מיקוד ובחירה של הצעדים הנכונים ביותר - כאשר ההתקדמות שלנו עם נכונה אנו לא נתקע עם פרויקט חצי גמור ותקציב חורג, ונוכל להגשים את המטרות והיעדים שלנו.
תכנון נכון של הטכנולוגיה יאפשרו לכם לשדרג את המערכות בקלות בעת הצורך, בעוד שמערכות בסיסיות ידרשו מכם לבנות אתר חדש כל כמה שנים.
אפיון אתר ופעילות מחולק למספר שלבים:
(1) מטרות - מה מטרת האתר ? איך מטרה זו ממלאת אחר מטרות העסק לטווח הקצר והארוך ?
(2) אפיון שיווקי - מי קהל היעד ? איזה מידע הוא מצפה לקבל ? איזה מידע אנו רוצים לקדם ולהציג בפניו ? מי המתחרים הקיימים ? בעולם העסקי ? מי המתחרים הקיימים באינטנרט - פעמים רבות אלו שונים מאלו בעולם העסקי.
(3) אפיון עיצובי / מיתוגי - האם יש לעסק קו מיתוגי קיים ? האם קיימים חומרים גרפיים אשר קהל הלקוחות מכיר ? האם נדרש מיתוג מחדש ?
(4) תוכן האתר - אלו דפים הולכים להיות באתר ? איזה תוכן יהיה בעתיד הקרוב ? האם בעל האתר יעדכן את האתר, או שהאתר ישאר קבוע יחסית ? האם ללקוח יש יכולת לעדכן תוכן עפי כללי קידום או שמוטב להגדיר חבילות קידום בסיסיות למינוף העשייה הקיימת.
(5) רשתות חברתיות - האם ללקוח יש חשבונות פעילים שאפשר למנף לצורך קבלת תנועה נוספת ? האם צריך אזכור שלהם האתר ? האם אנו רוצים שהאתר יוביל תנועה אל רשתות אלו ? או שאולי רשתות אלו לא פעילות ועדיף לנו למנוע תנועה משם ? פעילות נמוכה או שלילית יכולה לפגוע ולעיתים עדיף להצניע אותה.
(6) מערכת וטכנולוגיה - שימוש במערכות קוד פתוח, DB, היקף תעבודה, חיבורים למערכות העסק ועוד
(7) אחסון ושרתים - מה נפח התעבורה המצופה, כוח העיבוד הנדרש לתפעול האתר - האיזון בין מערכת
(8) פרסום, קידום בגוגל, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד - הכנת תוכנית פרסום באינטרנט המותאמת למטרות האתר ולתקציב החברה, בניית תשתיות וחיבור בין הפלטפורמות השונות.
וזו רק ההתחלה...
אפיון הוא תהליך רחב מאוד שניתן לכתוב עליו עשרות מאמרים, כמו תכנון של בית - זה יהיה הבסיס והיסודות שמאפשרים פרויקט מוצלח.
לעיתים אפיון אתר ויצירת תוכנית עבודה יכולם להראות ארוכים ואולי אף מתישים, אך השקעת האנרגיה בזמן התכנון, תמנע פיזור של האנגיה והמשאבים בהמשך - זהו פרט שניתן לחזור עליו שוב ושוב - ככל שחלק זה יהיה ברור - כך השנה הקרובה שלכם תהיה ברורה בהירה ומדויקת יותר לצרכים שלכם.